Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych
Szanowni Państwo,
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 RODO*, AKBiK Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu niniejszym informuje, że:
1. Administratorem zebranych Państwa danych osobowych, udostępnionych przez Państwa na podstawie zawartej umowy o współpracy/wykonanie robót. (wraz z aneksami do ww. umowy) jest AKBiK Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-609), ul. Wagonowa 6, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej, Wydział VI Gospodarczy KRS pod nr: 0000323570, NIP: 895-10-10-462, REGON: 008087584, zwana dalej „Administratorem”.
2. W każdym czasie, w sprawach ochrony Państwa danych osobowych mogą Państwa skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: sekretariat@akbik.pl lub telefonując pod numer +48 71 30 70 769 (w godzinach 8:00-16:00 od poniedziałku do piątku.
3. Jako Administrator będziemy przetwarzać Państwa dane:
a) w celu realizacji zawartej umowy o współpracy/wykonanie robót. i realizacji postanowień tej umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO*).
b) w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze – archiwizacji dokumentacji wytworzonej w Spółce, na podstawie art. 5 ust. 1 Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2018 poz. 217 t.j. ze zm.). (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO*)
c) w celach ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a także w celach dowodowych, w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy, będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 5 ust. 1 lit. f RODO*).
4. Podanie przez Państwa danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale w zakresie określonym w określonym w pkt 3 lit a-c jest ono niezbędne do realizacji zawartej umowy o współpracy/wykonanie robót.
5. Odbiorcami Państwa danych osobowych, niezbędnych do prawidłowej realizacji umowy o współpracy/wykonanie robót mogą być:a) podmioty, którym mamy ma obowiązek przekazywać dane na podstawie obowiązujących przepisów prawa: ( Policja; Straż Miejska; Prokuratura, Sąd);
b) inne jednostki samorządu terytorialnego lub urzędy państwowe w zakresie, w jakim będzie wynikać to z przepisów prawa zobowiązujących do udostępnienia tych danych (departamenty Urzędu Miasta Wrocławia, Starostwo Powiatowe; Powiatowy Inspektorat Budowlany i in.);
c) zleceniobiorcy lub wykonawcy usług na naszą rzecz (podmioty przetwarzające): dostawcy usług IT; podmioty świadczące: usługi kurierskie; usługi pocztowe; usługi prawnicze;
6. Oświadczenie:
– Jako Administrator Państwa danych osobowych nie zamierzamy ich przekazywać do państwa trzeciego (z poza obszaru UE) ani do organizacji międzynarodowych.
– Jako Administrator Państwa danych osobowych nie zamierzamy podejmować zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
7. Okres przechowywania danych:
Państwa dane osobowe będą:
a) przetwarzane do czasu wycofania przez Państwa zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na jej podstawie. Z chwilą wycofania zgody zaprzestaniemy przetwarzania Państwa danych osobowych o ile nie wykażemy innej podstawy prawnej, uprawniającej nas do przetwarzania Państwa danych osobowych,
b) przetwarzane nie dłużej niż jest to konieczne tj. do czasu zakończenia realizacji zawartej umowy o współpracy/wykonanie robót,
c) przetwarzane przez okres realizacji ciążącego na nas obowiązku archiwizacyjnego, wynikającego z przepisów prawa, w szczególności z Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2018 poz. 217 t.j. ze zm.)
d) przetwarzane przez cały okres realizacji zawartych umów i po ich rozwiązaniu do czasu upływu terminu ewentualnych roszczeń wynikających z realizacji zawartych umów (10 lat od daty wymagalności roszczenia zasądzonego ewentualnym prawomocnym wyrokiem sądowym) oraz upływu okresu zapewniającego realizację obowiązku archiwizacyjnego (min. 5 lat), przy czym powyższe okresy sumują się.
8. Przysługujące Państwu prawa:
Informujemy, że:
a) w każdej chwili przysługuje Państwu prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych o ile podstawą przetwarzania przez nas danych osobowych jest Państwa zgoda, z zastrzeżeniem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed datą jej wycofania.
b) mają Państwo prawo, w każdym czasie, dostępu do przekazanych nam swoich danych oraz otrzymania kopii tych danych, a także do sprostowania (poprawiania) swoich danych oraz ich uzupełnienia;
c) mają Państwo prawo, w każdym czasie żądania usunięcia danych, jeżeli uważają że nie mamy podstaw do tego, aby te dane przetwarzać;
d) mają Państwo prawo, żądania ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Państwem działań, jeżeli uważają że mamy nieprawidłowe dane na Państwa temat lub przetwarzamy je bezprawnie i nie chcą, żebyśmy je usunęli, bo są Państwu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub na czas rozpatrzenia wniesionego przez Państwa sprzeciwu względem przetwarzania danych.
e) Jeżeli uważają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane niezgodnie z prawem mogą Państwa wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na sposób przetwarzania przez nas tych danych osobowych.
* RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)